Número 11... / Nummer 11...


Ontem o nosso pequeno dinossauro fez onze meses! meu deus como está enorme! nem acredito que no próximo mês já celebra o primeiro aniversário! e com estes pensamentos começam as primeira ideias de preparativos da primeira festinha! o que não será nada exagerado pois na realidade a festa é para nós, porque ele nem vai dar por isso! mas pronto, é sempre giro ter fotos para recordar estes momentos.
algo que acho engraçado aqui na bélgica é que quando as crianças fazem anos, os pais têm o hábito de oferecer uns "presentes " podem ser em forma ou de pequenas prendas, ou comida/fruta que são apresentadas de formas originais.quase idêntico ao hábito das prendinhas que oferecem no dia do nascimento do bebé, também é algo totalmente novo para mim, pois em Portugal não fazemos nada disso.se bem que às vezes jà me parece mais competição entre os pais para quase provarem ou mostrarem quem faz as coisas mais giras isso a mim não me interessa, mas como sou uma pessoa criativa e gosto dessas mariquices todas, adoro pôr-me na busca de ideias para fazer algo original e divertido, não para provar nada a ninguém, mas pelo simples facto de gostar e de me divertir enquanto o faço, não como obrigação mas por gosto.
de modos que agora ando aqui a picar o miolo para fazer algo para o aniversário do dinossauro para levar para a creche no dia 16 de dezembro.
visto que ando na minha fase de cupcakes, já pensei em talvez fazer cupcakes que não levem açúcar, mas cupcakes sem açúcar e bonitos de aspecto não me parece que seja tarefa fácil!pois quase tudo o que seja para decorar cupcakes é prácticamente com açúcar. se calhar é melhor pensar noutras alternativas com fruta,já tenho visto ideias muito giras pela internet.

vamos lá ver o que vai sair daqui...



Gisteren is onze kleine dinosaurus elf maanden geworden! amai, hij is zo groot al!ik kan niet eens geloven dat volgende maand al hij zijn eerste verjaardag viert! met deze gedachten, begin ik ideeën te krijgen voor de voorbereidingen van zijn eerste feestje,ik ga natuurlijk niet overdrijven, dat feest is eigenlijk voor ons, want hij zal het niet eens doorhebben, maar het is altijd leuk om foto's te trekken van deze momenten, om later te kunnen bekijken.
Hier in België hebben ze eigenlijk een toffe gewoonte, op verjaardagen van de kindjes geven ze een kindertraktatie, kleine cadeautjes, of in de vorm van eten/ fruit die op originele manieren worden gepresenteerd , het lijkt een beetje zoals de doopsuikers, dat was ook iets helemaal nieuw voor mij, want in Portugal doen wij dat niet. al heb ik soms de indruk dat het voor sommige ouders lijkt alsof het  een wedstrijd is van wie de leukste / mooiste kindertraktatie heeft gedaan maar bon, daar doe ik het niet voor.ik ben iemand die creatief is, en ik pruts gewoon graag, vind het allemaal zo leuk, en zoeken en mee bezig zijn, ik heb niets te bewijzen,en geen verplichtingen enkel plezier maken.
dus , op die manier loop ik hier nu te piekeren over wat zou ik nu kunnen doen,dat hij naar de crèche kan meenemen op de 16de december.
aangezien ik in mijn cupcake fase ben, heb ik al gedacht om eventueel suikervrije cupcakes te maken, maar een suikervrije cupcake versieren zal geen gemakkelijke taak worden! aangezien bijna alles wat om een cupcake te versieren is,vaak met suiker is, dus misschien moet ik andere alternatieven zoeken, misschien met fruit, ik heb al een paar toffe dingen gezien op internet.
wij zullen zien wat er uitkomt...


Comments

Popular Posts