Little steps



O nosso dinossauro, fez mais uma evolução! a partir de hoje já sabe andar sozinho sem apoio! estou tão orgulhosa!
Desde dos 7 meses que sabe pôr se em pé e que começou a caminhar bocadinho a bocadinho agarrando-se aos móveis da casa, a madrinha ofereceu-lhe um carrinho próprio para estimular as caminhadas, e ele andava aqui por casa, quase que corria agarrado ao carrinho, acerca de um mês começou a conseguir manter-se em pé sem apoio mas ficava parado no mesmo sítio e agora esta semana começou a atrever-se a dar pequenos passinhos mas perdia o equilíbrio e caia.
hoje decidi esconder o carrinho, pois notei que o carrinho se calhar estava a atrasar-lhe o tentar andar sem apoio, e assim foi, hoje andou aqui todo dia a dar vários passos sozinho, de vez em quando caí mas é normal!
os manos que estavam cá este fim de semana estavam super entusiasmados e ajudaram a motivá-lo ainda mais, pois ele só queria era andar atrás deles! qualquer dia andam aqui os três a correr pela casa, parece um tremor de terra.
Na Quinta-feira fomos comprar os seus primeiros sapatinhos para poder andar na rua, agora já não são sapatinhos só porque é giro, agora são sapatinhos a sério! e o preço deles também é muito sério!sinceramente não sei quem é que teve a ideia de fazer sapatinhos tão pequeninos e tão caros! e quando nos perguntamos porquê que são tão caros, a resposta é sempre : " porque são boa qualidade, e bons para o desenvolvimento do pé, ortopédicos isto e acolotro" e uma pessoa lá vai nessas conversas claro.
No outro dia quando perguntei no facebook que calçado era bom para crianças a partir de um ano de idade, a maioria sugeriu marcas que achei  um pouco caras, eu que não compro sapatos de 100 euros para mim, às vezes faz-me confusão porquê que os sapatinhos pequeninos têm de ser tão caros ? eu nunca usei sapatinhos desses preços quando era criança e tenho uns pés bem bonitos, nunca tive problemas nenhuns! mas hoje em dia é só mariquices,e o que é mais parvo é que mesmo não sendo de acordo com esses preços, acabamos por comprar uns sapatinhos que achei caros, quer dizer, não paguei 100 euros porque acho isso um exagero, mas posso dizer que foram mais caros, do que as botas que comprei para mim no chinês!
Enfim, algo que descobri é que ser mãe é assim, é muitas vezes fazer coisas que dissemos que nunca faríamos, e querer poder dar sempre tudo do bom e do melhor aos nossos monstrinhos, pois eles estão sempre em primeiro lugar.

Onze dinosaurus heeft nog een groeisprong meegemaakt,vanaf vandaag kan hij alleen stappen zonder steun.ik ben zo trots!
Sinds dat hij 7 maand oud is, dat hij recht kon staan, en beetje per beetje is hij beginnen stappen vast aan de meubels in huis, meterke Fem had hem een karretje gegeven zodat hij zijn stappen kon uitoefenen, hij deed het zeer goed, soms liep hij hier rond de tafel met zijn karretje als een zot.sinds ongeveer een maand geleden, merkte ik dat hij recht kon staan zonder steun, maar hij bleef dan op dezelfde plaats, en sinds deze week, is hij kleine stapjes beginnen geven,maar hij viel nog, vandaag heb ik het karretje weg verstopt, want ik vond eigenlijk dat het proces / evolutie aan het vertragen was, want door het karretje had hij altijd steun, en zoals ik en Mark dachten, toen ik het karretje weg deed, is hij beginnen stappen zonder steun, de hele dag heeft hij hier gestapt, af en toe eens vallen, maar dat is ook maar normaal, de grote broers die hier waren dit weekend, waren zeer enthousiast en hebben hem ook een deel gemotiveerd, hij wou de hele tijd achter de broertjes stappen, het zal niet lang duren, voor ze alle drie hier rondlopen in huis, er zullen hier aardbevingen gebeuren.
Donderdag zijn wij zijn eerste echte stap schoentjes gaan kopen,ja want vanaf nu, geen schoentjes omdat het mooi is, maar wel echte! en hun prijs is ook heel echt hoor!eerlijk gezegd heb ik geen idee waarom heeft iemand ooit het idee gehad om zo kleine dure schoentjes te maken ? en als wij ons afvragen waarom zijn ze zo duur ?? krijgen wij natuurlijk altijd een hele mooie uitleg :" goede kwaliteit, goed voor de ontwikkeling van de voet , orthopedisch dit en dat " en wij geloven het allemaal uiteraard.
Vorige keer heb ik op facebook gevraagd achter tips over goede schoentjes voor kindjes vanaf een jaar oud, de meeste hadden dure merken voorgesteld, tenminste ik, die geen schoenen van 100 euro voor mezelf koop, vind ik een beetje moeilijk te aanvaarden dat zo kleine schoentjes zo duur kunnen zijn.als kind heb ik nooit zo duur schoentjes gedragen, en ik heb zeer mooie voeten en nooit geen problemen gehad, maar tegenwoordig lijkt alles zo gevoelig in wat betreft de "welzijn" van de kinderen.en het stomste is al ben ik niet echt akkoord met de prijzen uiteindelijk hebben wij toch van de dure kleine schoentjes gekocht, geen 100 euro want dat vind ik wel veel, maar ze waren zeker duurder dan de botjes dat ik voor mezelf gekocht heb in de Chinese winkel!
Maar bon, dat is iets dat ik ontdekt heb, dat mama zijn is zo, is dingen doen dat wij zeiden dat wij nooit gingen doen, en altijd het beste willen voor onze kleine monstertjes, want ze komen altijd op de eerste plaats.


Comments

Popular Posts