Retr'eau 2016




ahaaaaaaa demorou mas cà estou eu de volta!
jà passaram algumas semanas desde o evento em que participamos mas só agora consegui ter tempo para "blogar".
Nos dia 28 de Março participamos no primeiro evento desta nova temporada !
The 2th Retr'eau 2016 em Berlare, este durou dois dias domingo e segunda feira de páscoa , mas nós só participamos no segundo dia.
O evento foi num espaço interior, o que calhou bem pois nesse dia estava um dia de chuva péssimo!
Neste evento participaram vàrios expositores vintage e retro , a maioria eram de roupa,mas também de  acessórios, tatuagens, comida, cabelo, maquilhagem e nós! visto que era num espaço interior não haviam exposição de carros. excepto os que pertenciam aos expositores presentes  como o nosso por exemplo que faz parte da nossa bancada.
Foram organizadas diversas actividades assim como um show de burleske, aulas de lindy-hop ( dadas pelo nosso professor de lindy-hop Ivan ) e também um show de moda que demonstrava as roupas dos expositores presentes.
Até o Mark participou no desfile de moda, eu infelizmente perdi a minha oportunidade pois tinha de tomar conta dos meus cupcakes!
Foi uma experiência divertida com bom ambiente e pessoas muito simpáticas.

Ahaaaa hier ben ik weer! ja ik weet het, het heeft een tijdje geduurd maar ik ben terug!
Er zijn al een paar weken gepasseerd sinds dat wij aan het evenement mee gedaan hebben, maar ik heb nu pas tijd gehad om erover te bloggen.
28 maart hebben wij meegedaan aan het eerste evenement van het seizoen!
The 2th Retr'eau 2016 evenement in Berlare heeft twee dagen geduurd, zondag en paasmaandag, maar wij hebben enkel op Paasmaandag meegedaan.
Dit gebeurde binnen en het was maar best zo, want het was heel slecht weer op die dag!
Op dit evenement hebben verschillende vintage & retro standhouders meegedaan , de meeste met kledij, maar ook accessoires, eten , tattoo's, haar & make-up en wij!
Aangezien het binnen was, waren niet veel auto's te zien behalve de auto's van de standhouders zelf, zoals wij bijvoorbeeld, omdat ons busje deel is van ons stand.
Er werden leuke activiteit georganiseerd zoals een Burlesque show, Lindy-hop danslessen ( door onze dans lesgever Ivan ) en ook een modeshow met de kledij van de aanwezige standhouders.
Mark heeft zelfs meegedaan aan de modeshow, ik kon jammer genoeg niet meedoen want ik had de handen vol met de cupcakes.
Het was een zeer aangename ervaring, met een leuke sfeer en zeer vriendelijke mensen.

Aqui temos o nosso modelo, que desfilou com a filha da Regine da bancada R&B clothing
Hier hebben wij ons super model , hij liep samen met de dochter van Regine standhouder van R&B clothing

modelo ( model) Sofie Vollekindt

modelo (model) Cindy Loeman

Modelos voluntárias sem experiência mas que desfilaram em grande estilo!
De modellen hadden geen ervaring als model ,maar ze hebben het in groot stijl gedaan!



A Regine dona da bancada R&B clothing escolheu mimar as suas modelos com cupcakes da Nono's Little Kitchen, cada modelo recebeu uma pequena caixinha com dois cupcakes
As donas/os das outras bancadas também mimaram as suas modelos com diferentes prendinhas.

Regine de standhouder van R&B clothing had gekozen om haar modellen te soigneren met cupcakes van Nono's Little Kitchen, elke model heeft een kleine doosje gekregen met twee cupcakes
De andere standhouders hebben ook hun modellen gesoigneerd met verschillende kleine attenties.

Pela primeira vez expus os cupcakes sem glùten e sem lactose à venda e tive muitas reacções positivas.alguns clientes ficaram muito contentes por finalmente também poderem provar!
Ik heb ook voor de eerste keer de gluten & lactose vrij cupcakes te koop gezet op een meeting, en de reacties waren zeer positief, sommige klanten waren heel blij dat ze eindelijk ook mochten proeven!

Ivan & Christine criaram ambiente com iniciação de dança lindy-hop
Ivan & Christine zorgden voor ambiance met Lindy-hop initiatie

wil je ook lindy-hop dans lessen volgen ?
Ivan van wassenhove kan jou dat leren , veel plezier en humor gegarandeerd in zijn lessen

https://ivanvanwassenhove.wordpress.com/


Infelizmente não tivemos a oportunidade de ver o show de burlesque, que aconteçeu no domingo, mas quis partilhar à mesma " um cheirinho" do que se passou.
O grupo chama-se Sinners Dollhouse e são de Antwerpia podem segui-las no facebook  https://www.facebook.com/BurlesqueDanceAntwerp/?fref=ts

Jammer genoeg hebben wij niet de kans gehad om de Burlesque show te zien, omdat dit enkel de zondag is gebeurd, maar ik wou met jullie toch een klein " vleugje" delen van hoe het eruit zag.
Ze nomen Sinners Dollhouse , ze zijn van Antwerpen en jullie kunnen ze volgen op hun facebook pagina :
https://www.facebook.com/BurlesqueDanceAntwerp/?fref=ts


Gostei deste pequeno evento, o facto de ter sido num espaço fechado teve as suas vantagens , pois aqui na bélgica o tempo nem sempre é amigo deste tipo de eventos, se forem ao ar livre.
O facto de terem organizado diversas actividades foi bem pensado, pois muitas vezes vamos a eventos, onde depois de se ter dado uma volta pelas bancadas, e pelos carros ,acabou, jà não à mais nada para fazer! por isso acho bem pensado terem organizado os shows de dança, as demonstrações e iniciação de aulas, o desfile, tudo isso faz com que as pessoas acabem por se entrerem , ficarem mais tempo e entrar também em contacto umas com as outras! Parabéns à organização do Ret'reau!

Ik kan alleen maar zeggen dat ik dit evenement zeer leuk gevonden heb, het feit dat het binnen was, had ook zijn voordelen natuurlijk, want jammer genoeg kan het Belgische weer soms echt een impact hebben op zo evenementen ( als ze buiten door gaan )
Het feit dat er van alle soorten activiteiten werd georganiseerd vond ik echt goed bedacht , vaak als wij naar meetings gaan is nadat je de auto's en de standjes gekeken hebt er eigenlijk niets meer te doen...
Dus het is zeker een goed idee om van deze soort dingen te organiseren, de dans shows, de mode show, de dans initiatie lessen en demonstraties, dat zorgt voor een leuke sfeer en de mensen blijven langer en gaan ook meer met elkaar beginnen spreken en zo!
Dikke Pluim voor de organisatie van retr'eau !

Por fim termino em dizer que fico muito feliz por poder fazer o que gosto, e pelo entusiasmo e reacções positivas do meus amigos e clientes, pelo apoio que me dão , por acreditarem em mim ,tudo isso dà-me cada vez mais energia para fazer melhor!
Acima de tudo nunca é demais agradecer ao meu companheiro , a minha alma gémea que està sempre do meu lado e que acompanha  e aguenta todas as minhas maluquiçes, sem ele muita coisa não seria possível !
Até à próxima aventura da Nono's Little Kitchen...

En zo ga ik het eindigen met te zeggen dat ik heel gelukkig ben om te mogen doen wat ik echt graag doe, ik ben dankbaar voor alle enthousiasme en positieve reacties van mijn vrienden en klanten, voor de steun dat ik krijg, voor in mij te geloven, dat geeft me enkel een grotere boost om nog beter te willen doen!
Boven alles is het nooit genoeg om mijn lieve partner in crime te bedanken , mijn soulmate, die altijd naast mijn staat voor alles en die al mijn zottigheid kan verdragen, zonder hem zou veel niet mogelijk zijn.
Tot het volgende avontuur van Nono's Little Kitchen...

Happiness is only a cupcake away...





Comments

Popular Posts