Roadtrip to Portugal

Este ano , foi o ano de Portugal, apesar de em Abril termos ido uma semana ao Algarve , decidimos regressar nas férias do verão.
Desta vez fomos pela primeira vez de carro, a viagem correu mais ràpido do que esperava!
com paragens regulares para esticar o pernil , paràmos em França  para fazermos um passeio numa cidade de praia que gostei muito , Capbreton ,e para dormirmos e descansarmos uma noite paràmos em Bayonne num motel do ibis, tinha tudo em ordem!



O Dário Gabriel portou-se muito bem , depois de muitas brincadeiras ,filmes , passados dois mil quilometros là finalmente chegamos a  Portugal!
As duas primeiras noites ficamos na casa da minha amiga de infância Inês, que nos recebeu de braços abertos e com muitas saudades. nessa altura fiz algumas visitas à terra de origem e à família que ainda là tenho.


Depois fomos mais uns dias para a casa de outra grande amiga minha a Susana e o Bruno, receberam nos em Lisboa , eles vivem em Carcavelos, mostraram-nos algumas praias giras do canto de Lisboa, praias que não conheçia, fomos à praia da adraga e entre outras muito giras, fomos também ao Cabo da Roca, que me fez lembrar um bocado o Cabo Espichel de Sesimbra.
O Dário Gabriel deu-se bem com todos, é muito social e não estranhou as diferentes casas onde estivemos.


Comemos muito bem como sempre, o Mark teve várias oportunidades de experimentar pratos que ainda não tinha provado.
Quando vamos a Portugal nunca ficamos no mesmo local, gostamos de andar por vários lugares diferentes e muitas vezes a visitar  velhos amigos.


Quando estou em Portugal, o tempo passa sempre rápido demais, fico sempre emocionada cada vez que tenho de regressar, às vezes até pareçe que quanto mais tempo aqui estou, mais saudades sinto de Portugal, felizmente não é assim tão longe e pelo menos uma visita anual acabarà por se tornar numa tradição.
Não me canso de Portugal nunca me hei-de cansar, o cheiro, a comida, os sons e as imagens são boas demais para me cansar...

Dit jaar was het Portugal jaar... we waren in april al naar Portugal geweest, maar hebben toch besloten om nog eens te gaan tijdens de zomer vakantie.
Deze keer zijn wij wel voor de eerste keer met de auto geweest, uiteindelijk is het veel sneller gegaan dan wat ik verwacht had. We hebben uiteraard regelmatig stops gedaan om de beentjes te strekken , wij zijn in Frankrijk gestopt om een wandeling te doen in een mooi stadje , Capbreton, ik vond het daar zeer mooi, en om te rusten en slapen hebben wij gelogeerd in een motel van ibis in Bayonne, alles was dikke in ord




Dário Gabriel was zeer flink zonder grote scenes, na veel spelen ,filmpjes kijken, zijn we uiteindelijk na twee duizend kilometers in Portugal aangekomen.
De eerste twee dagen hebben wij gelogeerd bij mijn jeugd vriendin Inês, ze heeft ons met open armen ontvangen, wij hadden elkaars gemist. Daar kon ik mijn geboorte stadje bezoeken , sommige vrienden en familie.



De volgende dagen zijn wij gaan logeren, bij Susana en Bruno, ook een zeer goede vriendin van mij, ze hebben ons ontvangen in Lissabon, ze wonen in Carcavelos, daar hebben wij leuke stranden van Lissabon bezocht, stranden dat ik niet kende, zoals praia da adraga, en andere. Wij hebben ook de Cabo da Roca bezocht was zeer indrukwekkend en deed me denken aan de Cabo Espichel van Sesimbra.



Dário Gabriel kwam goed overeen met iedereen, hij is zeer sociaal, hij deed helemaal niet moeilijk om telkens bij andere mensen te moeten logeren.

We hebben zoals altijd zeer goed gegeten, Mark had nog meer kansen om nog meer gerechten te proeven dat hij nog niet geprobeerd had.



Als wij in Portugal zijn, blijven wij zelden op dezelfde plaats, vaak rijden wij gewoon overal rond, om andere plaatsen te bezoeken en oude vrienden.
Als ik in Portugal ben, passeert de tijd jammer genoeg veel te snel, ik word altijd emotioneel als ik terug naar België moet komen, soms lijkt het alsof hoe langer ik hier zit, hoe meer heimwee ik voel.
Gelukkig is Portugal niet zo ver, minimum een keer in het jaar daar op bezoek gaan, kan wel een traditie worden.
Ik krijg niet genoeg van Portugal, ik denk dat ik er nooit zal genoeg van krijgen, van het eten, van de geur, van de geluiden en beelden... alles is veel te goed om er genoeg van te krijgen...








Comments

Popular Posts