Casa das Flores ( Roadtrip to Portugal )

Depois da nossa estadia na casa da Inês e na casa da Susana e do Bruno, fomos para Sesimbra, là alugamos um apartamento no centro de Sesimbra a menos de cinco minutos da praia.
Também foi a primeira vez que alugamos um apartamento para ficar de férias em Portugal na minha zona, nos anos anteriores tinhamo ficado na casa da minha mãe.
Quando decidimos que iamos de férias a Portugal estavamos a pensar regressar ao Algarve mas visto que era uma longa viagem, acabamos por escolher ficar por Sesimbra, pois foi onde vivi vários anos e o Mark também gosta sempre que là vamos.
Fizemos uma busca de apartamentos para aluguer, e encontramos o apartamento A Casa das Flores, que pelo aspecto das fotos e pelo sítio onde se localizava pareceu-nos ideial.
Assim que chegamos estava a Dona Cidónia ( responsavél pelo aluguer ) à nossa espera, fomos recebidos com muita simpatia e por acaso naquele momento os propriatários do apartamento também se encontravam presentes.
A Dona Sidónia fez a apresentação do apartamento , que estava acima das nossas expectativas , é novinho e estava tudo a um nível impecavél, muito asseado, a decoração é moderna , tinha dois quartos com televisão em cada quarto, sala, uma casa de banho com um douche grande, a cozinha tinha todos os electrodomésticos inclusive máquina de lavar roupa e lavar loiça,também tinha garagem para o nosso carro, descobrimos a despensa onde também tinha "pequenas " grandes atenções como : pó para a máquina de lavar, cadeira para crianças, chapéu de sol de praia, molas para estender a roupa... tudo estava pensado e equipado de forma a proporcionar o melhor conforto aos hospédes, era como se fosse uma casa diária.
Ficamos muito contentes, pois tendo em conta que estavamos de férias com o pequenote, dá jeito estar num lugar onde possamos ter fácil acesso a tudo o que necessitarmos, pois às vezes acaba-se sempre por se esqueçer de alguma coisa quando se está a fazer as malas de viagem.
Ao fim do dia, os propriatários do apartamento vieram á nossa porta desejar-nos uma boa estadia, e informar-nos que estariamos sozinhos no prédio, foram muito amavéis e ofereceram-nos um souvenir.
Ficamos mesmo com a sensação de que estavamos em casa.
Estavamos perto de vários cafés e restaurantes, onde podiamos tomar o pequeno-almoço e almoçar, a praia estava a menos de cincos minutos, eu só precisava vestir o bikini e uns calções de ganga, e là iamos nós, quando o sol ficava muito forte,o Mark ia facilmente "a casa" fazer uma soneca com o Dário Gabriel, enquanto a mama ficava no bronze.
Adoramos esta nossa estadia na Casa das Flores, pelo nível de qualidade, pela simpatia da Dona Sidónia e dos senhorios, e pelo local , não houve nenhum contra.
Se pensarem passar férias em Sesimbra e estiverem á procura de apartamento, aconselho a contacterem a Casa das Flores.
Espero que tenham uma experiência tão positiva como a nossa.
No site Booking.com encontram toda a informação necessária e fotos detalhadas do apartamento.        ( basta procurarem o nome Casa das Flores )
Nadat wij bij Inês, Susana en Bruno hadden gelogeerd, zijn wij naar Sesimbra gegaan, daar hadden wij een appartement gehuurd, in het centrum van Sesimbra in minder dan vijf minuten stappen naar de strand.
Het was de eerste keer dat wij een appartement gehuurd hebben in mijn streek, de vorige jaren waren we altijd bij mijn moeder blijven logeren.
Toen wij besloten hebben om terug te reizen naar Portugal, hadden wij eerst gedacht om terug naar de Algarve te gaan, maar aangezien dit nog lang rijden was, hebben wij besloten om toch in mijn streek te blijven, Ik heb in Sesimbra heel veel jaren gewoond en Mark vindt het daar ook altijd leuk en mooi.
Dus zijn wij appartementen te huur beginnen zoeken, en wij hebben Casa das Flores gevonden, (vertaald betekent : Huis van bloemen ) aan de foto's te zien, lijkt het ons een goede keuze, en de ligging was ook goed.

Toen wij aangekomen waren, stond Mevrouw Sidónia ( verantwoordelijk voor het verhuur van het appartement ) te wachten op ons, ze heeft ons zeer vriendelijk begroet, toevallig waren de eigenaars van het appartement ook aanwezig.
We hebben dan een rondleiding gekregen, het appartement stond boven onze verwachtingen, het was zeer nieuw en modern, zeer proper, had een living, volledig ingerichte keuken, zelfs met vaatwasser en wasmachine, twee slaapkamers met een tv in elke kamer, een badkamer met zeer grote douche, garage voor de auto , en wij hadden zelfs een berging met " kleine" grote attenties zoals , kinderstoelen, parasol voor het strand, wasspeltjes om de kleren buiten te hangen ( zoals wij doen altijd in Portugal ) waspoeder om de kleren te kunnen wassen in de wasmachine... enfin alles was zeer goed bedacht en ingericht voor de beste comfort van de gasten. Juist zoals in een dagelijks huis.
Wij waren zeer blij want als je op reis gaat met een kleine kapoen is het wel handig dat je alles hebt, sowieso als je jou valies maakt kan je altijd iets vergeten, en daar hadden ze aan alles gedacht.
Op het einde van de dag, kwamen de huisbazen ons begroeten en een goed verblijf wensen, ze waren zeer vriendelijk en wij hebben een souvenir gekregen van hun.
Wij hebben echt een thuis gevoeld gehad bij dit appartement.
De ligging was zeer centraal, er waren veel cafés en restaurants waar wij konden ontbijten en eten, het strand lag aan minder dan vijf minuten, ik hoefde maar mijn bikini en jeans-short aan te doen en daar gingen wij... en als de zon dan te warm werd voor Dário Gabriel, ging Mark gemakkelijk en snel naar " huis" om samen een dutje te doen, terwijl mama mocht blijven bruinen...
Wij hebben enorm genoten van ons verblijf in Casa das Flores, wij waren echt tevreden met de kwaliteit, met de ligging , met de vriendelijkheid van mevrouw Sidónia en de huisbazen, wij kunnen niets slecht over zeggen.
Dus als jullie ooit van plan zijn om naar Sesimbra te gaan en daar te blijven logeren raad ik aan om Casa das Flores te contacteren.
En ik kan alleen maar hopen dat jullie daar zo een goede ervaring kunnen mee maken zoals wij gedaan hebben.

Jullie kunnen de nodige info en meer fotos vinden op Booking.com ( zoek Casa das Flores )