Amélie Poulain

Todos temos pelo menos um , senão mais, filmes com o qual nos identificamos, às vezes até nem sabemos bem porquê ou até pode não ter nada que se pareça connosco mas existe algo nas personagens , história ou música que nos marca..
Sim eu também tenho um , quer dizer até tenho muitos, mas este blog, é sobre aquele filme que me marcou para sempre.
Por volta dos meus dezessete ou dezoito anos uma das minhas amigas disse-me que eu lhe fazia lembrar a Amélie Poulain do filme francês : Le fabuleux destin D’Amélie Poulain. O filme saiu no ano 2001 Dirigido por Jean Pierre Jeunet  e Guillaume Laurant, a personagem principal é a atris Audrey Tautou ( Amélie Poulain ).  na altura eu usava cabelo preto e uma franjinha curta e quando vi a foto de capa do filme pensei que fosse esse o motivo da nossa parecência.
O filme dá se nas ruas de Paris e conta uma história de comédia romântica, toda a música do filme foi composta pelo pianista Yann Tiersen, que é simplesmente hipnotizante.
Porquê que este filme é tão especial eu não vou contar aqui, se ainda não o viram talvez seja um bom motivo para o verem pode ser que gostem ou pode ser que não…aguardo pela vossa opinião!
Na realidade eu não me pareço nada com a atriz Amélie Poulain( pelo menos não fisicamente , visto que agora já nem franja nem cabelo preto uso ) mas por algum motivo de certa forma identifico me em vários aspectos com o carácter desta personagem. O titulo do meu blog “ my amazing destiny “ é também  inspirado no título do filme.o que torna esta história especial é o facto de quando comecei a falar com o Mark, ele contou-me que tinha visto um filme que não sabia bem porquê,  o fazia pensar em mim,  claro que estamos a falar do mesmo filme. coincidências da vida
E assim se deu um dos nossos primeiros encontros,O Mark organizou uma citytrip surpresa, e levou-me passear pelos locais onde o filme tinha sido filmado.
Este foi sem dúvida o melhor passeio romântico que tive, e ficou para sempre marcado como início da nossa relação.Fiquei encantada por visitar estes locais onde revivi as imagens do filme, desde então já visitamos Paris três vezes, quando lá vamos não deixamos de ir aos mesmo locais, de todas as vezes que fomos, foi sempre especial..
Um do sítios mais visitados pelos fãs é o café Des 2 Moulins na rua Lepic em Montmartre
O filme também é filmado em Sacré Coeur Montmartre , é para mim um local fascinante eu costumo chamar-lhe o Taj mahal da França.
Sem dúvida uma city trip que vale a pena se também forem fãs da Amélie Poulain como nós somos.
She ( Amélie Poulain ) will change your life …

Café Des 2 Moulins

Wij hebben het allemaal… tenminste één ,misschien meer dan één wel,maar voor een of andere reden, of is het door de muziek, of het verhaal of de personages, er bestaan soms filmen die ons gewoon raken.
Dus ja ik heb ook één, awel meer dan één, maar nu gaat het over die ene film die mij voor altijd geraakt heeft.
Ik was toen ongeveer zeventien of achttien jaar, toen een vriendin mij vertelde dat ik op Amélie Poulain lijkte, van de frans film “ Le Fabuleux destin D'Amélie Poulain “, de film kwam uit in 2001 en was geschreven door Jean-Pierre Jeunet en Guillaume Laurant , het is een romantische komedie en de muziek werd gecomponeerd door Yann Tiersen , heel pakkende muziek trouwens, de hoofdpersonage Amélie Poulain wordt gespeeld door de actrice Audrey Tautou .
Maar ja ik ga hier wel de film niet vertellen, waarom hij zo speciaal is, moeten jullie zelf ondervinden door hem te bekijken, als jullie hem nog niet kennen… misschien vinden jullie hem ook zo speciaal, misschien niet… ik hoor het graag van jullie.
In feite lijk ik helemaal niet op Amélie Poulain tenminste niet fysiek ( en vooral omdat ik allang geen zwart haar meer draag met een froufrou ) maar ik identificeer mij wel met haar karakter op een of andere manier. Zelfs de titel van mijn blog “ my amazing destiny “ is eigenlijk geïnspireerd door de naam van de film ook. Wat het nog specialer maakt is dat toen ik en Mark zijn beginnen spreken, vertelde hij mij over een film dat hij gezien had, hij wist niet goed waarom , maar hij moest aan mij denken zei hij, ja het gaat over dezelfde film,grappig toch.
In de prille dagen van onze relatie heeft hij mij willen verrassen met een citytrip naar Parijs, het was niet zomaar op bezoek gaan naar Parijs, maar wel op bezoek naar alle plaatsen waar de film werd opgenomen.
Dit was voor mij de beste date ooit en zal altijd een deel uitmaken van het begin van onze relatie. Ik was zo blij om rond te wandelen door deze mooie locaties , en tegelijkertijd kon ik de beelden van de film herbeleven
Sindsdien, zijn wij al drie keer samen geweest naar Parijs, telkens als wij naar daar gaan, bezoeken wij vaak dezelfde plaatsen, het blijft nog altijd speciaal voor ons.
Een van de meest bezochte plaatsen van de fans van Amélie Poulain, is het café Des 2 Moulins in de straat Lepic in montmartre , er zijn ook delen van de film opgenomen aan de Sacré Coeur in Montmartre , wat wel een bekende plaats is, ik vind deze plaats fantastisch, ik noem het eigenlijk het Taj Mahal van frankrijk.
Het is zonder enige twijfel een geweldige citytrip, vooral als je ook fan van Amélie Poulain bent.

She (Amélie Poulain ) will change your life


Comments

Popular Posts