Happy 2 bday





Mais um ano passou...temos acompanhado o crescimento do nosso pirata  que passa como o vento, tem sido um um ano de tantas descobertas e mudanças, vou registrando o mais que posso especialmente através de fotos e vídeos,algumas partes neste blog e no álbum de bebé, para mais tarde poder recordar estes momentos com doce nostalgia.
Queria que o segundo aniversário fosse especial porque sinto que a partir de agora sim, ele começa a perceber o que é uma festa, visto que no ano passado tinha feito tudo emcima da hora, este ano queria estar preparada!
Primeiro comecei por procurar temas giros, tinha pensado em fazer algo que tivesse a ver com carros ou aviões vintage, pois ficava dentro do nosso estilo e o Dário Gabriel adora carros e aviões!
Mas ultimamente ele tem mostrado muito entusiasmo pelos famosos minions, sempre que vê em algum sitio começa logo aos gritos minhõ, minhõ!!
Então pus a minha ideia estilosa de lado, e pensei em fazer algo que ele realmente gostasse, pois a festa é para ele e não para mim.
Pensei no que é que poderia fazer como prendinhas para dar na creche como é a tradição daqui, acabei por decidir fazer os meus cupcakes mas sem o creme na parte de cima, tendo em conta que seria para crianças até aos dois anos devia ser algo menos pesado, visto que jà ia ter trabalho em fazer 30 cupcakes, queria que a decoração não desse muito trabalho e encomendei umas picaretas com a  cara dos minions, mas é claro que eu não me chamaria Neuza se tudo corresse como planeado e começou logo mal pela encomenda não estar em stock e eu ter de acabar a fazer eu própria as picaretas...emcima da hora claro...
Depois como se isso já não bastasse, um dia antes do aniversário do Dário Gabriel, ficamos fechados fora de casa, porque o Dário Gabriel decidiu fechar a porta,enquanto eu preparava o carrinho dele para sairmos de casa,eu nem sequer tinha sapatos calçados, chaves,carteira ou telemóvel comigo... foi assim um dia daqueles ...felizmente fui acolhida carinhosamente pela creche do Dário Gabriel que foram umas queridas,não sei para onde teria ido naquele estado.ali pude esperar que o Mark chegasse do trabalho que por sorte seria por volta do meio-dia, enquanto lá estava fiquei a pensar que o meu plano de não querer fazer as coisas à pressa já tinha ido por água abaixo, assim que cheguei a casa e pus-me logo de mãos à obra e depois de ter dado duas horas de aulas de desporto ainda continuei o trabalho até às 0 horas, se isto não se chama dedicação de uma mãe então não sei! hihihi este foi o resultado!

Nog een jaar is gepasseerd,wij hebben de ontwikkeling van onze kleine piraat gevolgd die zo rap gaat als de wind, het is een jaar geweest van veel veranderingen en nieuwe ontdekkingen, ik probeer om deze gebeurtenissen zo veel mogelijk te registreren zoals ik het kan, het meeste, vooral met heel veel foto's en video's en een deel ook op deze blog en in zijn babyalbum,zodat wij later deze zoete herinnering kunnen herbekijken.
Ik wou dat de tweede verjaardag speciaal was, omdat ik vind dat hij pas vanaf nu begint echt te beseffen wat een echt feestje is, aangezien ik vorige jaar alles op de laatste minuut heb gedaan, wou ik er dit jaar klaar voor zijn!
Ik ben dan begonnen met ideeën met leuke thema's te zoeken , ik had eerst gedacht iets met vintage auto's of vliegtuigen het zou passen bij ons en hij is er zot van, maar de laatste tijden is hij heel gefascineerd door de bekende minions, telkens als hij een minion ergens ziet, dan schreeuwt hij enthousiast minho minho !
Dus heb ik mijn coole idee aan de kant gezet en ben begonnen aan iets dat hij echt zou graag hebben, het feest is toch voor hem niet voor mij.
Toen ben ik beginnen denken wat zou ik kunnen maken als traktaties voor de crèche, heb toch besloten om de cupcakes te maken maar dan zonder de topping omdat het voor kleine kindjes ging zijn mocht dit niet te zwaar zijn.
Aangezien ik 30 cupcakes ging bakken wou ik mezelf sparen van het decoratiewerk en heb dan prikkers van minions besteld, maar ik zou niet Neuza noemen moesten dingen lopen zoals ik gepland had, en het was al begonnen met de bestelling van de prikkers die niet in stock zaten en pas heel laat hebben ze me dat vermeld met het gevolgd dat ik zelf de prikkers heb moeten maken...op de laatste minuut...
Dan alsof ik al niet werk genoeg had, een dag voor de verjaardag zijn wij buiten gesloten geweest, Dário Gabriel had de voordeur toen gedaan toen ik zijn buggy klaar maakte, ik had zelfs nog geen schoenen aan, ook geen portefeuille, sleutels of gsm bij mij...dus het was zo een dag...gelukkig heeft de crèche mij heel warm opgevangen, ze waren heel lief en ik zou niet weten wat gedaan te hebben in die toestand dat ik was. Daar heb ik op Mark kunnen wachten, hij ging thuis zijn van zijn werk rond 12u! Nog eens mijn plannen waren verpest...zodra ik thuis was ben ik direct aan het werk begonnen, daarna nog twee uur sport les gegeven en nog verder gewerkt tot 0u, dus als dat geen toewijding van een moeder is dan weet ik niet! hihihi hier is het resultaat !

 procurei na internet pelas imagens do minions , e com tesoura, cola, e palitos fiz as picaretas
Ik heb op internet gezocht voor de beelden van de minions en met een schaar, lijm en tandenstokertjes is het gelukt om een prikker te maken
Como os minions são loucos por bananas e o Dário Gabriel também, fiz cupcakes de banana, pús só uma "estrelinha" com creme morango no topo para puder colocar uma framboeza 
Omdat minions zot van bananen zijn en Dário Gabriel ook, heb ik dan banaan cupcakes gemaakt, ik heb maar een klein "sterretje" als aardbei topping gezet zodat ik de framboos erop kon plaatsen.

No fim de semana fizemos a festinha com a família, e amigos, o tema também foi o minions, encomendei um bolo dos minions e fiz também cupcakes a combinar com bolo para os convidados, o Dário Gabriel estava feliz e acho que pela primeira vez percebeu que a festa era para ele.
Recebeu presentes giros, que o deixaram excitadissimo e comeu pela primeira vez do bolo de aniversário mas até nem gostou muito. 
Apesar de ter sido tudo outra vez emcima da hora e com algum stress porque quando meto algo na cabeça, têm de ser perfeito, mesmo assim acabo sempre por esqueçer alguma coisa, como por exemplo velas! ou seja tinha tudo mas não tinha vela de aniversário! boa!
Mas depois conformei-me com o facto de que às vezes são as pequenas imperfeições na vida que a fazem precisamente interessante.

In het weekend hebben wij dan zijn feestje gedaan samen met de familie en vrienden, het thema bleef de minions, ik heb een taart besteld en heb passende cupcakes gemaakt voor de gasten, Dário Gabriel was blij en ik denk dat voor de eerste keer had hij wel door dat het feest voor hem was.
Hij heeft leuke cadeaus gekregen en was heel erg enthousiast met alles rond hem, hij heeft ook van de taart geproefd maar hij vond het niet echt lekker.
Al was het weer alles met een beetje stress en ook  toch op de laatste minuut, omdat als ik met iets in mijn hoofd zit, het ook perfect moet zijn, en zelfs dan vergeet ik nog altijd wel eens iets, zoals bijvoorbeeld kaarsen! Ik had alles... behalve de kaarsen! lap! 
Maar dat aanvaard ik, dat soms de kleine imperfecties in het leven, dat juist boeiend maakt...

Os nossos amigos fizeram um video muito giro deste dia! aqui podem vê-lo basta copiarem o link e porem no google
Onze vrienden hebben een leuke video gemaakt van deze dag, hier kunnen jullie het zien, gewoon door het link te kopiëren en op google te zetten 

https://youtu.be/Nq626mQr-fs?list=FLCUxiCHhZ_oT6u_YEYUqxVQ



Que venham muitos mais anos meu amor 
Op naar nog veel jaren mijn lieve schat 





Comments

Popular Posts